עישון קנאביס מול אידוי צמצום נזקים אפשריים

עישון קנאביס עם טבק נקשר לבעיות בריאות גופניות ונפשיות רבות, וכן לסיכון מוגבר לאנשים עם מצבים בריאותיים . ארגונים רבים כולל משרד הבריאות בישראל חקרו והציבו "הנחיות לשימוש בקנאביס בסיכון נמוך" אחת ההמלצות היא על שימוש במכשירי אידוי (וופורייזרים) של קנאביס במקום עישון, במטרה להפחית את הסיכונים הבריאותיים. סקירה זו בודקת את הממצאים הקיימים לגבי הפוטנציאל של אידוי קנאביס לצמצום נזקים.

יתרונות אפשריים של אידוי קנאביס:

  • אידוי קנאביס עשוי להפחית את פליטת הפחמן הח חד-חמצני, להקל על תסמינים נשימתיים כרוניים, ולצמצם חשיפה לרעלנים מסוימים.
  • מחקרים מראים שאידוי קנאביס מייצר השפעות סובייקטיביות (תחושתיות) ועומס דומה של THC בדם בהשוואה לעישון קנאביס.

ממצאים אלו מציעים אפשרות לצמצום נזקים בקרב מעשני קנאביס.

חשוב לזכור:

  • משתמשים חדשים בקנאביס, ללא קשר לשיטת הצריכה, עלולים לחוות השפעות סובייקטיביות חזקות וליקויים קוגניטיביים, ולהיות מועדים יותר להתפתחות בתלות בטבק

מסקנות:

  • וופורייזר לעשבים יכול להקל על ההשפעות של מעבר מעישון קנאביס לאידוי באמצעות וופורייזרים בקרב מעשנים.
  • שימוש בוופורייזר אינו ממכר לעומת עישון קנאביס לטווח ארוך באידוי.
  • שימוש בוופורייזר לאידוי עשבים יעיל ופחות מזיק מאידוי נוזלים אלקטרוניים (e-liquids) המכילים THC.

מחקרים הוכיחו את היעילות של קנאביס לטיפול בכאבים כרוניים, כאבים נוירופתיים, נוקשות שרירים בטרשת נפוצה ובחילות והקאות הנגרמות מטיפול כימותרפי (NASEM, 2018). אידוי מוצע כדרך יעילה למינון טיפולי של קנאביס בזכות הספיגה הטובה יותר בגוף בהשוואה לבליעה פומית והימנעות מנזקים לנשימה לעומת עישון (Bruni et al., 2018; Gieringer et al., 2004; Varlet et al., 2016).
למרות היתרונות הרפואיים הפוטנציאליים של קנאביס, חשוב להיות מודעים להשפעותיו האפשריות על תפקוד קוגניטיבי, נהיגה ובריאות הנפש. באידוי קנאביס ניתן לשלוט על החומרים הפעילים שמשתחררים וההשפעה הנפשית, כמו בכל תרופה משמעותית צריך לדעת איך ומתי להשתמש בה במקרה שצריך.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

× אנחנו כאן לרשותך